Kjøpsvilkår / personvern
Kjøpsvilkår / personvern
MK Group Kardasz samler inn personopplysninger som er nødvendige for å behandle en ordre og / eller sende ut informasjon og tilbud. Informasjon som benyttes til disse formål er navn, adresse, telefonnummer, e-post og registreringsnumre. Disse data lagres på sikrede eksterne serverlokasjoner hvor tilgang er tildelt for regnskapsarbeider, ordreekspedering, varelevering og kundeoppfølging. For å endre eller oppdatere data for ditt kundenummer, tar man kontakt med oss på kardasz.service@gmail.com
Ekspedering av ordre
Normal frakt tid er 2-4 virkedager avhengig av hvor du bor. Varer som ikke finnes på lager ved bestilling vil bli levert med første ordre fra den respektive leverandør. Kontakt oss dersom du ønsker mer info om leveringstid på den aktuelle artikkel. Dersom ordren inneholder noen lagerførte varer og noen som ikke er på lager. vil ordren normalt ekspederes når alle varene er på lager hvis ikke annet er spesifisert eller bestemt. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må ansees som veiledende. Vi står ikke ansvarlig for faktorer vi ikke kan kontrollere som forsinket frakt og annet. Vi tar forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel. Dette gjelder også opplysninger oppgitt i ordrebekreftelse. Leveringsforsinkelser forårsaket av omstendigheter utenfor vår kontroll som streik, naturkatastrofer, ekstremvær, speditørs mislighold av leveringstid og annet, kvalifiserer ikke for kansellering av ordre.
Frakt
Vi sender normalt med Posten med mindre annet er avtalt. Porto er spesifisert i handlevognfunksjonen og vil variere i forhold til varegruppe. Ekstra frakttillegg til Svalbard er kr. 160,-
Priser
Alle priser i denne butikken er i norske kroner. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i pris- og valutasvingninger og lagersituasjon.
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Reklamasjoner :
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. CS Netthandel as svarer ikke for eventuelle følgeskader fra produkter levert eller kostnader knyttet til tid medgått i reklamasjonsprosesser det seg være leiebil, reiseutgifter, transportkostnader og / eller andre kostnader knyttet direkte eller indirekte til en eventuell reklamasjon og dens omstendigheter.
Melding om feil og mangler samt reklamasjonskrav og andre henvendelser rettet til produktytelse, kvalitet og levetid kan av hensyn til videreføringshensyn av dokumentasjon til grossist kun overbringes oss skriftlig pr e-post til adresse kardasz.service@gmail.com
Skade på varen
Hvis du oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang til posten, før du henter ut varen.
Oppdager du en transportskade først når du åpner emballasjen, må du snarest ta med deg hele forsendelsen, inklusiv emballasjen, tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av deres standard skadeskjema. Dette skje senest en uke etter at varer er utlevert / avhentet, dette i henhold til lov om vegfraktavtaler samt NSAB 2015.
Mangelfull vare
Har vi sendt deg en mangelfull eller feilaktig vare skal den omgående returneres i originalemballasjen med betalt returfrakt og i samme stand og mengde. Du taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom du ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dette meldes til: kardasz.service@gmail.com Dersom varen er mangelfull vil du få returnert faktiske fraktutlegg etter Postens satser. For øvrig setter kjøpsloven en ytre grense for å påberope seg en mangel.
Angrerett (kun privatkunder)
Angrerettloven gir forbruker en ubetinget rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte, herunder angrerettskjema. Angreretten utløper senest tre måneder etter at varen er mottatt eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Fristen anses overholdt dersom melding er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. I meldingen skal forbrukeren opplyse hvilken måte varen vil bli returnert på. Dersom kjøper har betalt for hele eller deler av varen, skal det skje en tilbakeføring. Tilbakeføring utføres til samme betalingsmedium som ble benyttet ved bestilling. Forbruker skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette gjelder selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakelevert fra selgeren. Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selger mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Dersom du har betalt via postgirokonto eller bankkonto bes kontonummer opplyst. Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren. Frakt refunderes ikke ved bruk av angreretten. Varer som er sendt gjennom posten eller selvstendig fraktfører skal sendes tilbake på samme måte eller leveres selger i originalemballasjen med betalt returfrakt. Forbruker plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres selger, men kan isteden betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Det er imidlertid en forutsetning at kjøper gir melding til selger, innen 14 dager, om at angreretten benyttes.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Unntak og begrensninger i angreretten
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøpers side.
Ekstraordinære forhold
MK Group Kardasz er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler fra MK Group Kardasz `s side. Dette gjelder likevel ikke hvis MK Group Kardasz godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor MK Group Kardasz `s kontroll, og som MK Group Kardasz ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. MK Group Kardasz er ikke ansvarlig for indirekte tap, som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra MK Group Kardasz.
Dersom varen er levert til reparasjon og testes feilfri vil det faktureres et testgebyr samt returporto.
Gebyret blir beregnet ut ifra arbeidstid brukt for å gjennomføre testing. Minimumsbeløpet er 250,-
MK Group Kardasz svarer ikke for tap i næringsvirksomhet.